Na ISŠ Hodonín se v první řadě zaměřujeme na vzdělávání žáků v oblasti odborné přípravy pro jejich budoucí povolání. Stejně tak velkou pozornost však věnujeme i komplexní přípravě pro celý život, který mají před sebou, a plně podporujeme rozvoj „dovedností budoucnosti“.
Jak vyplývá z definice Světového ekonomického fóra, jedná se o univerzální dovednosti, které potřebujeme nejen v životě pracovním, ale také osobním. K těmto dovednostem patří komunikace, týmová práce, leadership, zaměření na službu, kreativita, kritické myšlení, flexibilita, schopnost učit se, emoční inteligence, odolnost vůči stresu a mnoho dalších.
Prvním krokem osobního rozvoje je vždy sebepoznání. Abychom se tedy mohli efektivně rozvíjet, potřebujeme vědět, čeho chceme v životě dosáhnout a kam směřujeme. Potřebujeme znát své silné stránky, na kterých můžeme stavět, a pojmenovat si vlastnosti, znalosti a dovednosti, ve kterých se ještě potřebujeme zdokonalit. Nezbytné je uvědomit si motivace a hodnoty, které naše jednání řídí. Je potřeba vybudovat si zdravé sebevědomí postavené na dosažených úspěších, ale musíme se také umět poučit z vlastních chyb. Stejně tak důležité je zmapovat si své okolí a všimnout si, jaké vnější překážky nám brání v dosažení našich cílů a naopak jakou podporu můžeme najít, koho můžeme požádat o radu a pomoc.
Abychom dívkám a chlapcům z devátých tříd co nejvíce usnadnili aklimatizaci na nové prostředí a zároveň podpořili rozvoj jejich osobnosti, zprostředkovali jsme pro ně v rámci adaptačního týdne program zaměřený na sebepoznání. Pod vedením zkušených lektorek definovali žáci prvních ročníků své profesní i osobní cíle a načrtli cestu, která je k nim může dovést. Věříme, že to byl ten nejlepší začátek studia na naší škole, který všem zúčastněným přinese kýžené ovoce. Držíme palce.